Виж Повече
"> MusclePower.bgТоп 6 ползи от приема на Колаген. - MusclePower.bg
15 42.665375 26.2900436 https://musclepower.bg arrow 0 arrow 1 Твоето съобщение беше изпратено успешно! Възникна проблем. Моля опитайте отново. Ново Популярно Разпродажба cookie-true 600
Безплатна доставка по Еконт на всички продукти над 40лв! Обадете се сега: 0884 84 21 51 Отстъпки до -50%! Ликвидация на продукти и много промоции!
0
  • Нямате артикули в количката.

Топ 6 ползи от приема на Колаген.

Топ 6 ползи от приема на Колаген.

https://musclepower.bg/wp-content/uploads/2020/05/teleski-kolagen-s-magnezij-14-000-burn-20-saseta-image_5d967c02727e7_1280x1280-1.jpeg

Колагенът е основен компонент на кожата ви.

Той играе роля за укрепване на кожата, плюс може да е от полза за еластичността и хидратацията. С напредване на възрастта тялото ви произвежда по-малко колаген, което води до суха кожа и образуване на бръчки (4Trusted Source).

Няколко проучвания обаче показват, че колагеновите пептиди или добавки, съдържащи колаген, могат да помогнат да се забави стареенето на кожата ви, като се намалят бръчките и сухотата (5, 6, 7Трустиран източник, 8Трустиран източник).

В едно проучване жените, които в продължение на 8 седмици са приемали добавка, съдържаща 2,5–5 грама колаген, са имали по-малка сухота на кожата и значително повишаване на еластичността на кожата в сравнение с тези, които не са приемали добавката (7Trusted Source).

Друго проучване установява, че жените, които пият напитка, смесена с добавка на колаген ежедневно в продължение на 12 седмици, имат повишена хидратация на кожата и значително намаляване на дълбочината на бръчките в сравнение с контролна група (6).

Ефектите за намаляване на бръчките на колагеновите добавки се приписват на способността им да стимулират тялото ви да произвежда самостоятелно колаген .

Освен това, приемът на колагенови добавки може да насърчи производството на други протеини, които спомагат за структурирането на кожата ви, включително еластин и фибрилин
Има и много анекдотични твърдения, че добавките с колаген помагат за предотвратяване на акне и други кожни състояния, но те не са подкрепени от научни доказателства.

Телешки Колаген

Колагенът помага да поддържате целостта на вашия хрущял, който е тъкан, подобна на каучук, която защитава ставите ви.

Тъй като количеството на колаген в тялото ви намалява с остаряването, рискът от развитие на дегенеративни ставни заболявания като остеоартрит се увеличава (9).

Някои проучвания показват, че приемът на колагенови добавки може да помогне за подобряване на симптомите на остеоартрит и като цяло да намали болките в ставите (2Trusted Source, 9).

В едно проучване 73 спортисти, които консумирали 10 грама колаген дневно в продължение на 24 седмици, изпитват значително намаляване на болките в ставите по време на ходене и в покой, в сравнение с група, която не го приема (10Trusted Source).

В друго проучване възрастните приемат 2 грама колаген дневно в продължение на 70 дни. Тези, които са приемали колаген, са имали значително намаляване на болките в ставите и са били по-способни да се занимават с физическа активност от тези, които не са го приемали (11Truted Source).

Изследователите са теоретизирали, че допълнителният колаген може да се натрупа в хрущяла и да стимулира тъканите ви да правят колаген.

Те предполагат, че това може да доведе до по-слабо възпаление, по-добра поддръжка на ставите ви и намалена болка

Костите ви са изработени предимно от колаген, което им придава структура и помага да ги поддържате здрави (14Truted Source).

Както колагенът в тялото ви се влошава с напредване на възрастта, така и костната маса. Това може да доведе до състояния като остеопороза, която се характеризира с ниска костна плътност и е свързана с по-висок риск от костни фрактури (14Trusted Source, 15Trusted Source).

Проучванията показват, че приемът на колагенни добавки може да има определени ефекти в организма, които помагат да се инхибира разрушаването на костите, което води до остеопороза (9, 13Trusted Source).

В едно проучване жените приемали или добавка с калций, комбинирана с 5 грама колаген, или добавка с калций и без колаген дневно в продължение на 12 месеца.

В края на изследването жените, приемащи добавка с калций и колаген, имат значително по-ниски нива на протеини в кръвта, които насърчават разграждането на костите, отколкото тези, приемащи само калция (16Trusted Source).

Друго проучване открива подобни резултати при 66 жени, които приемат 5 грама колаген дневно в продължение на 12 месеца.

Жените, приемали колаген, показват увеличение до 7% в костната им минерална плътност (BMD), в сравнение с жените, които не консумират колаген (17Trusted Source).

BMD е мярка за плътността на минералите, като калций, в костите ви. Ниският BMD е свързан със слаби кости и развитието на остеопороза (18Trusted Source).

Тези резултати са обещаващи, но са необходими повече изследвания върху хора, преди да може да се потвърди ролята на колагеновите добавки за здравето на костите.

Между 1–10% от мускулната тъкан се състои от колаген. Този протеин е необходим, за да поддържате мускулите си силни и да функционират правилно (19Trusted Source).

Проучванията сочат, че добавките с колаген помагат за повишаване на мускулната маса при хора със саркопения, загубата на мускулна маса, което се случва с възрастта (20Trusted Source).

В едно проучване 27 слаби мъже са приемали 15 грама колаген, докато са участвали в програма за упражнения всеки ден в продължение на 12 седмици. В сравнение с мъжете, които спортуват, но не приемат колаген, те придобиха значително повече мускулна маса и сила (20Trusted Source).

Изследователите предполагат, че приемането на колаген може да насърчи синтеза на мускулни протеини като креатин, както и да стимулира растежа на мускулите след упражнения

Изследователите са теоретизирали, че приемът на колагенни добавки може да помогне за намаляване на риска от сърдечни състояния.

Колагенът осигурява структура на артериите ви, които са кръвоносните съдове, които пренасят кръв от сърцето ви към останалата част от тялото. Без достатъчно колаген артериите могат да станат слаби и чупливи (1Трузиран източник).

Това може да доведе до атеросклероза, заболяване, характеризиращо се със стесняване на артериите. Атеросклерозата има потенциал да доведе до инфаркт и инсулт (21Трузиран източник).

В едно проучване 31 здрави възрастни приемат 16 грама колаген дневно в продължение на 6 месеца. В края на краищата те са имали значително намаляване на мерките за скованост на артерията в сравнение с преди да започнат да приемат добавката (22Truted Source).

Освен това те повишиха нивата си на „добър“ холестерол в HDL средно с 6%. HDL е важен фактор за риска от сърдечни състояния, включително атеросклероза (22Truted Source).

Въпреки това са необходими още проучвания за ролята на колагенните добавки за здравето на сърцето.

https://musclepower.bg/wp-content/uploads/2020/05/teleski-kolagen-s-magnezij-14-000-burn-20-saseta-image_5d967c02727e7_1280x1280.jpeg

https://musclepower.bg/wp-content/uploads/2020/05/teleski-kolagen-s-magnezij-14-000-burn-20-saseta-image_5d967c02727e7_1280x1280.jpeg

Купи за Мен

Изпрати като имейл на приятел

Бих приел този продукт като подарък от теб :-)

Купи Сега

Изглед на имейла

E-mail Settings

X